Asiakaskokemuksen ammattilaisverkosto CXPA Finland palkitsi Fintraffic Mobiili -sovelluksen vuoden parhaana asiakastekona Suomessa. Sovellus tuo tienkäyttäjille ja raideliikenteessä matkustaville mobiililaitteisiin reaaliaikaiset liikennetiedot Suomen maanteiltä ja rautateiltä.
CXPA Finland julkisti Suomen paras asiakasteko -voittajan tänään kansainvälisenä CX Day 2024 -juhlapäivänä 1.10.
”Lämmin kiitos CXPA Finlandille Fintraffic Mobiilin saamasta tunnustuksesta Suomen Paras Asiakasteko 2024 -kilpailussa. Olemme määrätietoisesti kehittäneet liikenteen digitaalisia palveluita parantaaksemme turvallisuutta, sujuvuutta ja vähäpäästöisyyttä sekä helpottaaksemme suomalaisten liikkumista. Hienoa, että niin moni suomalainen on jo löytänyt Fintraffic Mobiilin. Kehitämme palvelua jatkuvasti asiakkailta keräämämme palautteen perusteella”, Fintrafficin ekosysteemi- ja teknologiajohtaja Janne Lautanala sanoo.
Palkinnon vastaanotti sovelluksen kehitystiimin puolesta Fintrafficin Head of Digital Antti Haarala.
“Olemme todella iloisia, että tiimimme uuttera työ liikennetiedon välittämiseksi kaikille suomalaisille saa tällaista tunnustusta ja kiitosta!”
CXPA kuvaa Fintraffic Mobiili -sovellusta näin:
Sovellus lisää liikenteen turvallisuutta ja sujuvuutta, edistäen samalla vähäpäästöisyyttä. Sovelluksen käyttäjät saavat reaaliaikaisen tiedon tien päällä, mahdollistaen nopean reagoinnin muuttuvaan tilanteeseen. Tämä innovaatio tuo tärkeän palvelun suomalaisille, ja se onkin nopeasti noussut Suomen suosituimmaksi liikennetietosovellukseksi. Sovellus parantaa myös Fintrafficin kykyä saada käyttäjiltä arvokasta palautetta, jota hyödynnetään väylien kunnossapidossa ja liikenteen ohjauksessa.
Maksuton Fintraffic Mobiili -sovellus tarjoaa reaaliaikaiset tiedot Suomen maanteiltä ja rautateiltä. Käyttäjät saavat push-ilmoituksia liikenteen häiriöistä ja varoituksista suoraan puhelimeensa. Sovelluksen kautta voi myös ilmoittaa havainnoista ja vaaran paikoista liikenteessä muille käyttäjille.
“Fintrafficin palvelujen käyttö mobiililaitteilla tuntuu itsestäänselvyydeltä, kun tällainen palvelu on olemassa ja tarvetta tien päällä ilmenee. Sovellus tarjoaa tietoa matkojen suunnitteluun sekä hyvin erilaisiin tilanteisiin liikenteessä ollessa käyttäjäystävällisen karttaliittymän avulla ja reaaliajassa. Ei ihme, että siitä on nopeasti tullut Suomen suosituin liikennetietoa tarjoava sovellus, jota käyttäjät hyödyntävät päivittäisessä arjessaan”, palkintoraadin puheenjohtaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja ja Shiruten toimitusjohtaja Sirte Pihlaja, kommentoi tämänvuotista voittajaa.
Suomen Paras Asiakasteko -palkinto on merkittävin palkinto asiakaskokemuksen alalla Suomessa. Sen myöntää CXPA Finlandin asiantuntijaraati, joka valitsee voittajan asiakaskokemuksen ammattilaisten tekemien ehdotusten joukosta. Ehdokkaana voi olla asiakaskokemusten johtamisen ammattilainen tai tiimi yrityksen sisällä tai ulkopuolinen asiantuntija, rooliin ja organisaatiohierarkiaan katsomatta. Kansainvälinen asiakaskokemuksen päivä (#CXDay) juhlistaa vuosittain yrityksiä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen.
Kansainvälistä asiakaskokemusten päivää (https://www.cxpa.org/get-involved/cxday), vietetään tänä vuonna 12. kertaa. Juhlapäivänä halutaan tuoda esille yrityksiä, yhteisöjä ja työntekijöitä, jotka tarjoavat unohtumattomia kokemuksia asiakkailleen.
Suomen Paras Asiakasteko -palkinnon perustelut CXPA:n sivuilla: https://bit.ly/CXAwardFinland
Katso video voittajasta: https://youtu.be/ja9v7M4mIzY
Lisätietoja Suomen Paras Asiakasteko -palkinnosta ja voittajista: https://bit.ly/CXAwardFinland