Hyppää pääsisältöön

Vastuullisuus on Fintrafficin maineen ja luottamuksen kulmakivi

Fintrafficin maine on suuren yleisön keskuudessa selkeästi kohtalaisella tasolla ja luottamus hyvin lähellä hyvää tasoa. Luottamuksen olennaisimmaksi lähteeksi paljastuu Fintrafficin vastuullisuus, selviää T-Median toteuttamasta Luottamus&Maine-tutkimuksesta.

”Maineella on meille iso merkitys siinä, miten kumppanimme ja suomalaiset meihin suhtautuvat. Tämä näkyy esimerkiksi siinä, halutaanko meitä tukea, haetaanko meille töihin ja onko näkemyksillemme kysyntää liikennejärjestelmän kehittämisessä. On hienoa, että jo ensimmäisen vuoden jälkeen Fintraffic-brändi on lähtenyt vahvistumaan”, sanoo vaikuttavuusjohtaja Mikko Saariaho.

Loppuvuonna 2021 toteutettu laaja Luottamus&Maine-tutkimus paljastaa, että Fintrafficin maine on suuren yleisön keskuudessa tukevasti kohtalaisella tasolla, saaden arvosanan 3.33. Vahvimmat arvosanat Fintraffic saa talous- ja työpaikka-dimensioihin liitetyistä mielikuvista.

“Fintraffic on uudella nimellään kansalaisille tuore toimija, jonka tunnettuus on vasta rakentumassa. Nyt saatu mainearvosana on tähän nähden mainio suoritus ja antaa vahvan pohjan luottamuksen ja sidosryhmätuen rakentamiselle jatkossa”, T-Median toimitusjohtaja Harri Leinikka sanoo.

Kokonaisuudessaan Fintrafficin maineen rakenne on tasainen, mikä kertoo mielikuvien tasaisuudesta eri teemojen ympärillä. Suurimmat vaikutukset kansalaisten suotuisaan mielipiteeseen Fintrafficia kohtaan on tutkimuksen mukaan vastuullisuuden ja vuorovaikutuksen osa-alueilla. Vastuullisuudella tarkoitetaan tässä Fintrafficin vastuuta ympäristöstä ja yhteiskunnasta ja vuorovaikutuksella kansalaisten kuuntelemista ja ymmärtämistä. 

”Tekomme ja saamamme näkyvyys ovat jo lähteneet ”kasautumaan” yhteiseen Fintraffic-brändiin. Fintrafficin mainetta ovat varmasti vahvistaneet mm. yhtenäisen brändin käyttöönotto sekä hyvin toimiva palvelutuotantomme. Meillä on hyvät mahdollisuudet kehittää Fintrafficin mainetta edelleen vahvemmaksi mm. innovatiivisuuden ja uusien palveluiden, työnantajakuvan, vastuullisuuden ja turvallisuuden tuottamisen avulla”, Saariaho sanoo.

 

Tutkimuksen toteutus

Fintraffic tutkittiin osana T-Median julkishallinnon Luottamus&Maine 2021 -tutkimuskierrosta, jonka tavoitteena oli selvittää Suomessa toimivien julkishallinnon organisaatioiden mainetta kansalaisten keskuudessa. Organisaation maine mitattiin kahdeksan osatekijän avulla, asteikolla 1-5 arvioituna: hallinto, talous, johtaminen, innovatiivisuus, vuorovaikutus, tuotteet & palvelut, työpaikka ja vastuullisuus.

Tutkimuksen tiedonkeruu toteutettiin sähköisellä kyselylomakkeella 7.10.-11.11.2021. Tutkimuksen kohderyhmänä olivat 15-65-vuotiaat suomalaiset valtakunnallisesti

Jaa